سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیم لاغری اصولی

لاغری و تناسب اندام خواسته هر کسی است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با رژیم های لاغری اصولی که یکی از بهترین روش های لاغری است آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تعریق و کاهش وزن

کاهش وزن از نظر پزشکی (سلامتی یا آمادگی جسمانی) به معنای کاهش اندازه شاخص توده بدنی یا BMI به دنبال از دست دادن مایعات، بافت چربی و یا توده‌های غیر چربی مانند رسوبات معدنی موجود در استخوان، عضله، تاندون، و دیگر بافت‌های همبند است.

کاهش وزن دو حالت دارید:

1.     و یا کاملاً آگاهانه و در نتیجه یک تلاش ارادی باشد که در اغلب اوقات طبیعی بوده و برای درمان چاقی و کاهش اضافه وزن ناسالم است.

2.     این موضوع می‌تواند ناخواسته بوده (و به عنوان مثال به دنبال سوء تغذیه و یا بیماری زمینه‌ای رخ بدهد) که غیر طبیعی است.

رژیم لاغری اصولی

هر نوع برنامه غذایی برای لاغری که منجر به کاهش وزن شود یک نوع رژیم لاغری در نظر گرفته می‌شود. اما لزوماً همه این برنامه‎ها اصولی و قابل پیروی نیستند. از این نظر، ما دو نوع برنامه غذایی برای لاغری داریم:

·        یکی رژیم غذایی اصولی و سالم

·        و دیگری رژیم ناسالم و غیر اصولی.

رژیم لاغری سالم، نوعی رژیم است که در عین کمک به کاهش وزن هیچ خطری برای بدن ایجاد نکند، سلامتی ما را حفظ کرده و یا حتی ارتقاء دهد. چنین رژیمی حتماً روی دریافت مواد مغذی و حیاتی مورد نیاز بدن تاکید دارد و ما را از مصرف آن‌ها منع نمی‌کند.

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم نباید به معنای حذف برخی مواد غذایی ای سفره باشد. چنین رژیمی حتما باید تمام گروه های مختلف مواد غذایی را شامل شود و به ما کمک کند به صورت آهسته و پیوسته وزن کم کنیم. با این تفاسیر حتی برنامه هایی که تحت عنوان رژیم لاغری سریع شناخته می شوند سالم نیستند و نباید پیروی شوند.

6 ویژگی بهترین رژیم لاغری

همان طور که در بخش قبل نیز اشاره شد، رژیم لاغری که شامل تمام گروه های مواد غذایی باشد و آهسته و پیوسته به کاهش وزن کمک کند یک رژیم لاغری اصولی است. بنابراین هر نوع برنامه غذایی که از این دو اصل پیروی کند جزء بهترین برنامه هاست.

متخصصان تغذیه به جز دو اصل ذکر شده، معتقدند اگر برنامه هایی که برای لاغری در نظر گرفته می شوند ویژگی های زیر را داشته باشند قابل اعتمادتر و سالم تر هستند.

راجع به جراحی لاغری نیز بیشتر بدانید.

1.     به لاغری شما در دراز مدت کمک می‌کند

2.     ثابت شده که موفقیت آمیز است

3.     مانع از مصرف غذاهای مورد علاقه شما نمی‌شود

4.     متناسب با وضعیت و توانایی بدن شما است

5.     هیچ وعده غذایی را منع نمی کند

6.     شما را به داشتن فعالیت بدنی تشویق می کند

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یک رژیم لاغری خوب و اصولی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که یک رژیم لاغری خوب چه ویژگی هایی دارد. با تحقیق کردن و کسب اطلاعات کافی راجع به هر موضوعی می‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/