سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی بای پس و هر آنچه باید درمورد آن بدانید

جراحی بای پس معده یکی از جراحی هایی است که منجر به لاغری می‌شود. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را جراحی بای پس معده بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را درمورد مراحل جراحی بای پس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بای پس معده چیست؟

بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که با تغییر معده و بخشی از روده موجب تغییر نحوه گوارش غذا و کاهش وزن می شود. پس از جراحی بای پس معده، غذا وارد برخی بخش های معده و روده کوچک که وظیفه جذب غذا را بر عهده داشتند، نخواهد شد. به همین دلیل بدن تمام کالری های غذا را دریافت نکرده و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود. در این مقاله به بررسی مراحل بای پس معده می پردازیم:

مراحل بای پس معده

دریافت هر نوع هورمونی از قبیل قرص های ضدبارداری و جایگزین های هورمونی را متوقف کنید.

مصرف روزانه یک مولتی ویتامین، ویتامین ب کمپلکس و آهن (325 میلی گرم فروس سولفات یا 65 میلی گرم عنصر آهن). قبل از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون، با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف هرگونه داروی گیاهی، مکمل یا ضد التهابی مانند آسپرین، اکسدرین، آلِو، نوپرین، ادویل، موترین و ایبوپروفن را متوقف کنید. اگر تا این زمان مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و نوشابه را متوقف نکرده اید بهتر است شروع به ترک آنها کنید. (بیرون رفتن کامل کافئین از بدن 10 تا 14 روز به طول می انجامد)

درمورد رژیم غذایی و زیر و بم آن نیز بیشتر بدانید.

روز قبل از جراحی تغذیه بیمار به رژیم مایعات رقیق محدود خواهد شد. رژیم مایعات رقیق شامل غذاهای رقیقی است که یا خود مایع هستند و یا در دمای اتاق به حالت مایع در می آیند. بیمار می تواند مایعات مجاز را تا ساعت 12 شب بدون هیچ محدودیتی بخورد. مایعات مجاز شامل:

·         بستنی های یخی میوه ای و یا با طعم قهوه (بدون کافئین)

·         نوشیدنی های ساده با طعم میوه

·         ژلاتین های میوه ای

·         آبگوشت رقیق (کم نمک در صورت فشار خون بالا)

·         آبمیوه های رقیق (سیب، کرن بری و انگور)

در صورت داشتن دیابت، مطمئن شوید که مایعات مصرفی دارای کربوهیدرات کافی برای استفاده انسولین خون می باشند. از مصرف مکمل های آهن خودداری کنید. با گذشت 3 هفته از جراحی می توانید دوباره مصرف آهن را از سر بگیرید.

مرحله دوم از مراحل بای پس معده به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

جراح لاغری، معده را به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم می کند. سپس قسمت کوچک معده بخیه یا منگنه شده و کیسه معده را می سازد. ظرفیت این معده جدید تنها یک پیمانه می باشد.

با این معده ی کوچک، بیمار بسیار سریع تر از قبل احساس سیری کرده و طبیعتا کمتر می خورد. به این نوع جراحی، ((محدود کننده)) نیز می گویند زیرا موجب محدود شدن میزان غذای مصرفی فرد می شود.

سخن آخر

ما در این مطلب تا جایی که توانستیم از مراحل جراحی بای پس معده برای شما گفتیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر شما واقعا قصد انجام یکی از عمل های جراحی لاغری را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انجام هر کاری حتما مقالات لاغری را مورد مطالعه قرار دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.