سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علائم نشت اسلیو معده

اسلیو معده یکی از بهترین روش ها برای لاغر شدن سریع است که امروزه در سراسر دنیا در حال انجام است و طرفداران بسیاری دارد. عمل اسلیو معده نیز ماند هر جراحی دیگری دارای عوارضی است که یکی از آنها نشت در خط منگنه است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با این عارضه از عمل اسلیو معده آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اسلیو معده

اسلیو معده نوعی جراحی لاغری است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. در این عمل حدود 80 درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و تنها یک بخش لوله مانند از معده باقی می ماند. گنجایش بخش باقی مانده معده تنها 4 اُنس یا 120 میلی لیتر است که بسیار کمتر از گنجایش طبیعی معده است.

نشتی اسلیو معده

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

همچنین درمورد عوارض اسلیو معده بیشتر بدانید.

درمان نشتی اسلیو معده

تشخیص نشتی اسلیو معده از طریق آزمایش دستگاه گوارش فوقانی(GI) یا سی تی اسکن انجام می شود. در هر دو روش بیمار مایعی به نام کنتراست می نوشد و سپس از طریق عکس های ایکس ری مشخص می شود که آیا کنتراست از معده نشت کرده یا خیر. اگر بیمار علائم نشتی در اسلیو معده را داشته باشد ولی آزمایشات چیزی نشان ندهند، ممکن است جراح دستور یک عمل اورژانسی را برای پیدا کردن نشتی بدهد.

نشتی بای پس معده

بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز دیگر می سازد.

با این تغییر، غذا سریعتر به قسمت های پایینی سیستم گوارش می رسد زیرا از بخش اعظمی از معده، عبود نخواهد کرد. عبور نکردن از بخش انتهایی معده، مانع از اضافه شدن آنزیم های جذب کننده به غذا و در نتیجه عدم جذب بسیاری از کالری ها می شود. از این رو بیمار سریع تر احساس سیری می کند.

نکات پایانی

هر چه فرد اضافه وزن بیشتری داشته باشد، بیشتر در خطر نشت آناستوموز می باشد. همچنین عوامل دیگری که می توانند این ریسک را افزایش دهند شامل: مرد بودن، ابتلا به بیماری های دیگر و یا داشتن سابقه جراحی شکم می باشد.

برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتر به دست بیاورید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما وبسایت جراحی لاغری را بررسی کنید و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست بیاورید.