سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمام عوارض جراحی اسلیو معده

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با تمامی عوارض جراحی اسلیو معده آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با اطمینان کامل تصمیم خود را برای انجام دادن یا ندادن جراحی اسلیو معده بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

احتمال وجود عوارض در جراحی اسلیو معده

نرخ جهانی عوارض اسلیو معده حدود هشت درصد (%8) است اما دکتر طاها عنبرا در بیش از 5000 عمل جراحی لاغری کمتر از %0.3 درصد یا سه هزارم عوارض داشته اند. که یکی از کمترین میزان عوارض در این زمینه است.

در جراحی اسلیو حدود 80 درصد از معده برداشته می شود و معده جدیدی به شکل و اندازه یک موز باقی می ماند. کوچک کردن اندازه معده میزان غذای مصرفی فرد را محدود می کند. که از مهمترین عوارض آن عدم توانایی در زیاد خوردن و تند تند خوردن است.

یکی دیگر از عوارض این جراحی برانگیختن تغییرات هورمونی است اما این هورمون ها به کاهش وزن کمک می کنند. این تغییرات هورمونی همچنین می توانند در بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی موثر باشند.

خونریزی در خط منگنه

ممکن است خط منگنه خونریزی کند که البته احتمال آن کمتر از 1 درصد می باشد. در این صورت معمولا می توان بدون نیاز به جراحی دیگری خونریزی را مدیریت کرد.

اما در برخی موارد لازم است تا جراحی لاپاراسکوپی دیگری روی بیمار انجام شود تا تمام خونی که در حفره شکمی جمع شده است بیرون کشیده شود. اگر پزشک از روند بهبودی بیمار رضایت نداشته باشد، ممکن است بخواهد تا دوباره جراحی لاپاراسکوپی را انجام دهد که اصلا غیرطبیعی نیست. با این حال مطالعات نشان داده اند که رسیدگی زود هنگام به این مشکلات می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

ریزش موی سر از جمله عوارض جراحی اسلیو معده

کم پشت شدن یا ریزش مو در چند ماه اول پس از جراحی اسلیو معده طبیعی است. این مشکلات موقتی بوده و اغلب ناشی از کمبود پروتئین می باشد. و پس از چند ماه رشد مجدد مو خواهیم داشت.

همچنین با ایمن ترین روش جراحی لاغری بیشتر آشنا شوید.

فتق هیاتل

فتق هیاتل زمانی اتفاق می افتد که قسمتی از معده سُر خورده و به درون دیافراگم قفسه سینه فرو رود. این بیماری در افراد چاق بسیار شایع بوده و می توان آن را در آندوسکوپی تشخیص داد.

طی جراحی بای پس معده فتق هیاتل می تواند با دوخته شدن محل بیرون زدگی درمان شود. به طور کلی بهترین راه برای درمان علائم مربوط به فتق هیاتل که شامل سوزش سر دل یا ریفلاکس می باشد، کاهش وزن است. در این زمینه کاهش وزن بسیار بهتر از جراحی های درمانی ریفلاکس معده، عمل می کند.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا از مهمترین عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده را با شما عزیزان درمیان بگذاریم تا اگر قصد انجام این عمل جراحی را دارید همه چیز را در نظر بگیرید و آن را قطعی کنید. شما می‌توانید برای اینکه با اطمینان بیشتر راجع به سلامتی خود و آینده خود تصمیم بگیرید مقالات سایت های لاغری را بیشتر مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.