سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفر تا صد مراحل ساخت استخر

برای ساخت استخر باید از یک گروه پیمانکاری متخصص کمک گرفت تا احتمال خرابی و همچنین تعمیر استخر شما به حداقل برسد.

انواع استخر از نظر سازه

استخرهای مختلف از نظر سازه انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

·         استخر بتنی

·         استخر فایبرگلاس یا پیش ساخته

·         استخر ونیلی

مراحل ساخت استخر

ما در این مقاله قصد داریم تا این مراحل ساخت استخر را به طور کامل توضیح دهیم:

جایگذاری مناسب استخر: در مراحل ساخت استخر، قبل از هر چیزی باید مکان مناسب استخر را انتخاب کرد.

طراحی استخر: در طراحی استخر، موارد و جنبه های مهمی باید بررسی شود که شامل گرد، مستطیل، مربع و بیضی شکل بودن استخر، عمق آن، تعداد ورودی و خروجی های استخر و ... است. لازم است برای این موارد از یک پیمانکار استخر متبحری مشاوره بگیرید.

گود برداری استخر: بعد از به نتیجه رسیدن درباره مکان استخر و همینطور طراحی آن نوبت به مرحله گودبرداری استخر می رسد. برای این کار از بیل مکانیکی و سایر تجهیزات استفاده می شود.

مسطح سازی خاکو زیرسازی کف استخر:سطح کف برخی استخرها مسطح است اما برخی دیگر کفشان شیب دار است و نیاز به مسطح سازی خاک است تا بتوان استخر را بنا کرد.

آرماتور بندی استخر: در مرحله پنجم از مراحل ساخت استخر، کف و دیواره های استخر گودبرداری شده و سپس با شبکه مش آرماتوربندی می شود.

لوله کشی استخر: این مرحله به یک متخصص لوله کشی خوب جهت نصب لوله ها به منظور گردش آب و تصفیه آن نیاز دارد.

سیم کشی استخر: این مرحله اهمیت زیادی دارد زیرا اگر سیم کشی به صورت غلط انجام شود، امکان بروز شوک الکتریکی برای افرادی که شنا می کنند بالا می رود. به همین دلیل برای سیم کشی استخر نیز به یک متخصص برق نیاز دارید که در زمینه استخر هم تجربه کافی داشته باشد.

بتن ریزی استخر و آب بندی استخر بتنی: این مرحله برای استخرهای بتنی و وینیلی انجام می شود.

سرامیک کاری استخر: در استخرهای بتنی، پس از آب بندی و عایق کاری آن، نوبت به سرامیک کاری استخر می رسد. در این مرحله باید رنگ و طرح مناسبی برای استخر انتخاب کرد.

نصب و راه اندازی سیستم های استخر: یکی دیگر از مراحل بسیار مهم ساخت استخر، نصب و راه اندازی سیستم های مختلف موجود در استخر است که این سیستم ها عبارتند از: سیستم تهویه استخر، سیستم گرمایش استخر، سیستم تصفیه استخر، سیستم تصفیه شیمیایی و میکروبی آب استخر و ....